Monday 2 November 2015

Just An Ordinary Person :')

Assalamualaikum..
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Pejam celik pejam celik!Hampir 5 bulan saya kat UPM ni :)
Banyak pengalaman dan kenangan manis bersama2 kuliahmate :P Tak dilupakan kenangan2 pahit yg sy lalui sepanjang mnjadi pelajar ASPER XI :')

Alhamdulillah sy seriusly bersyukur mndpt kuliahmate mcm korang #Kuliah3 ..Kuliahmate yg paling sporting n gegila yg pernah sy jumpa wakaka :v

Pada mulanya,mmg sy mngaku,mmg awkward gila bila jumpa korang..Tambah2 yg dri lain2 negeri..Maklumlah,saya ni org Utara..Dialect pon utara mai laa hahahaha :P Mula la rasa rendah diri dgn korang..Hampir sebulan jugak sy mnyendiri lols..sbb x pandai nak adapt situation.."Aku  ni bukan dri skolah berasrama penuh or MRSM mcm korang"Itu lah ayat yg slalu berlegar2 dlm kepala otak saya..But Alhamdulillah,Allah ketemukan sy dgn seorang hamba Allah brnama Nur Afini bt Nazeri yg snggup teman sy dlm susah and senang..Seriusly sy mmg bersyukur sgt2!Pada mulanya,terbit juga rasa kekesalan sbb menolak tawaran kemasukan ke Matrikulasi Perlis dgn alasan dpat UPM..But segala2 nya telah berubah..Sy kini amat gembira mnjdi pelajar ASPER:)

Tak dilupakan jugak,sy teramat-amat bersyukur krna dpt mngenali seorang hamba Allah ni (nama dirahsiakan) kerana x putus2 beri dorongan n sokongan kat saya sewaktu sy berasa terasing.Walupun berbagai-bagai cara sy lakukan supaya dia berhenti drpd ambil berat trhdap sy tetapi dia x pernah berputus asa..Berkat nasihat dan sokongannya,akhirnya sy msih dpt bertahan,bertahan sehingga ke hari ni..Sy amat terhutang budi dgnnya dan hanya Allah je dpt membalas budinya :)

Ha!! tidak dilupakan roomates kesayangan :P Pada mulanya,sy x dpt adapt situation dgn roomates sendiri shingga sebulan lamanya..haha terserlah sikap kera sumbang saya disitu..Diorang x pernah berputus asa utk mngenali saya..but finally  i'm realized,diorang umpama family kedua sy yg x pernah berhenti care psl sya even sy ni x pandai bergaul hihi
Sedikit demi sedikit,finally sy dpt adapt dlm UPM ni huhu..Berkat dorongan mereka,sy masih disini..Terima Kasih korang :)Hanya Allah dpt mmbalas jasa korang :)

#Tigerians #Kuliah3


No comments:

Post a Comment